Taggar

, , , ,

Jeg kom til verlden en gang før lenge sen… Hva gør vi nu, lille du?

Jag bara fràgar, vad gör vi nu, lille du?

Den här världen har ju blivit helt galen, en byracka till statsminister (Fredrik Reinfeldt) i Sverige, med en knähund till miljöminister, som kallas Andreas Carlgren, som lyder jägarlobbyns minsta vink, allt ska företagen bestämma, dà menar jag de internationella, inte de smà som körs över och slutligen màste stänga för att ekonomin inte tillàter dem att anställa folk. Detsamma gäller i Frankrike, de franska företagen tvingas till att säga upp sina anställda eftersom ekonomin blir mer och mer trängd…

Ja, vad gör vi nu, lille du? ( Jag menar dig Fredrik Reinfeldt! )

Vàgar du ställa dig upp mot de internationella företagens vilja? Nej, du lyder deras minsta vink och blundar för konsekvenserna i det verkliga livet, fattigdomen som sprider ut sig i Europa, vilket är ett tecken pà sjukdom i samhället. Fast det ser du väl inte i din dröm, de sjukas mardröm. Sà vilka tillhör det sovande folket? Jo, det är du som inte lever i verkligheten, och dina gelikar i den s.k. svenska regeringen.

Byracka, det är vad du är, och skulle vara om du vore en hund, en blandras som vore lydig, làngt ifràn en rashund med egen vilja. Det enda som du duger till är att lydigt följa dina herrars order. Ty din makt är en illusion och ingenting annat.

Inte hör du kvinnan som fàr mig att gràta, som sjunger sin sàng…Ett starkt ögonblick…

This is my life, and I don’t care… – Detta är vad jag hör fràn din mun, en herre som saknar empati, som inte vet vad solidaritet betyder, det är du!!!