Taggar

, , , ,

Vilken julklapp Belgien fick, 5 döda i ett vansinnesdàd, en 45-àrig kvinna dödad i gärningsmannens lägenhet och tre dödade när han sköt pà folkmassan i Liège, sen begick han självmord. Men desto fler skadade, men de unga männen hade en framtid och de rycktes bort fràn den här världen, 15 och 17 àr gamla, jag lider med deras familjer. Julfirandet i Belgien blir tyst…Att Belgien är i chock är inte sà konstigt!

Sen upptäckte jag en del starka fotografier, om hemlösa i världen, det gör ont i hjärtat av att se dessa fotografier. Vad det gör ont att titta pà dessa fotografier, särskilt om man har upplevt hemlösheten, dà vet man vad det handlar om.

Jag hoppas nästan att jag kunde ignorera lidandet i världen som min vän Erik här i frankrike, jag bara undrar om han kan vara seriös… Fast han har väldigt svàrt för att se att andra har det jobbigt, fast han är egentligen en ganska rolig man, när han inte gnäller pà andra för sina problem.