Taggar

, , , , , ,

Kärleken till landet, nationen,  framtiden för sina barn, en värld byggd på fred… Jag vet inte varför ni är engagerad i politiken och vilket parti du arbetar för, men jag tycker det är bra att medborgarna i ett land har engagerat sig till sitt land eller i världen.

Oavsett om du är engagerad i UMP eller PS osv, men jag tycker det är bra att du är engagerad, men ett val den värsta tiden att kämpa för sitt parti, det finns många känslor i ett val, inte nödvändigtvis objektivt. Det finns lögner, förolämpningar eller värre, skandaler (förmodligen) imaginära.

Problemet uppenbaras när det gäller karriär, när vi glömmer anledningen till att delta i politiken, jag talar inte om vänster eller höger, eller centern, jag talar om dem som söker en karriär för att tjäna pengar eller bli rik. En vänsteranhängare, är det verkligen en vänsteranhängare? Hans karriär för att bli rik och skapar sig ett namn på uppdrag av sitt parti, men han har visat sig vara lat som inte gör nàgonting för sina väljare. Det kan också vara en man fràn högern, det spelar ingen roll, det är det faktum att utnyttja människor i en prekär situation och inte vilja hjälpa, helt enkelt självisk.

Vilja behövs i politiken för att förändra saker, jag vet inte varför, men det skulle behövas vilja hjälpa människor, jag upprepar, oavsett politiskt parti, eftersom det finns bra och dåliga politiker!

OBS : Översättning av Un engagement politique.