Taggar

, , , , ,

KDU första maj

KDU första maj (Photo credit: kduppsala)

Vad är det som sker i KDU och den svenska högern? Sara Skyttedal vice ordförande i YEPP, Youth of the European People’s Party, en ung Margaret Thatcher verkar det som, KDU verkar söka en järnlady att leda ungdomsförbundet. Men jag som gaulliste söker ju en ekonomisk och social balans, inte att straffa de arbetslösa och sjuka.

Jag är inte med i ett svenskt parti nuförtiden, men jag är med i ett franskt, men när det gäller det könsneutrala äktenskapet så håller jag inte med mitt parti. Men det behövs olika åsikter för att det ska skapas en diskussion, men det som skedde i söndags i Paris var fruktansvärt, men det ska undersökas nu, tydligen gasades barnfamiljer av den franska polisen. Det är kanske så Sara Skyttedal vill göra med sina motståndare.

Men vem är Sara Skyttedal? Varför prata om det roliga i ungdomsförbundet, jag var med i Metalls ungdomsförbund och vi behandlade verkligen allvarliga problem på arbetsplatserna, men det var ju inte politiskt. Men jag undrar om hon inte är som mina före detta kamrater i Filadelfiakyrkan, fanatiker som inte tvekar att skylla ifrån sig på homosexuella, som anses vara sjuka av Filadelfia, och skylla allt på muslimerna, trots att brotten begås av etniska Svenskar. Det skulle inte förvåna mig om hon är som medlemmarna i Filadelfia. Jag har väldigt svårt KD och KDU trots att jag är troende, mest för min erfarenhet av dem och deras resonemang liknade Filadelfias resonemang, vilka jag blev tvungna att polisanmäla. Men det återstår att se hur hon är och hur hon blir som en eventuell förbundsordförande för KDU.