Taggar

, , , , ,

Boken pà bilden skrevs av en vän som inspirerades av mitt foto som ni ser pà bilden, men nu ska jag publicera en bok som jag skrev pà franska. Den heter ”Le loup” (Vargen) och är trots allt en kriminalroman.
Historien utspelar sig i Jämtland, runt Östersund, där jag tillbringade en stor del av min barndom. Jag kände att det behövdes skrivas om annat än Stockholm, Göteborg, Lund, Malmö och andra städer. Marie som är naturfotograf fångar några tjuvjägare på bild och de upptäcker att hon har fotografier på dem, de hotar henne och mord sker. Men Mattias Jönsson, polischefen, gräver i fallet sedan en längre tid och hjälper henne. Men det finns också en kärlekshistoria som är lite komplicerad med en far till en 10-årig pojke i rullstol. Det är början av kriminalromanen som jag skrev…

Nu vill bokförlaget Panthéon ge ut den!

Det är en chans att de vill publicera min kriminalroman, som i mångt och mycket är en kritik riktad till den svenska rovdjurspolitiken.