Taggar

, , , , , , , ,

Jag bryr mig inte personligen om folk kallar sig feminister, jämställdister eller ekvalister sà länge man är för ett jämställt samhälle, men Jämställdhetsfeministern känns som en satir av feminismen, spràkbruket är under all värdig debatt. Det är inget underlag till en givande debatt överhuvudtaget det som de skriver, dessa personer borde med lätthet inse att jämställdister är inte sà farliga om man bara öppnar för en seriös debatt, fast nu hamnar jag väl pà Jämställdhetsdeministerns svarta lista. Men dà näthat är ett känsligt ämne sà kontrar jag med Juridikinstitutets definition av näthat.

Bara det här exemplet fàr mig att skämmas som feminist, läs liberalfeminist:

Ja, så enkelt och självklart är det. Om någon leker med tanken att en man är en pedofil, då ska han givetvis betraktas som skyldig till pedofili och Socialtjänsten ska genast ta hans barn ifrån honom. Precis som My Vingren och vi andra feminister säger. Det tror jag faktiskt att alla innerst inne håller med om. Bara folk tänker efter lite. Och håller du inte med, så bryr du dig inte om utsatta barn. Så det så.

Man kan inte sitta och projicera sin egen osäkerhet pà andra och pedofili är allvarliga anklagelser som inte ska tas lätt pà överhuvudtaget. Bara i Storbritannien sà finns det över 60 000  kvinnliga pedofiler, det är ingen som sitter och anklagar alla kvinnor för att vara pedofiler för det. Mitt ràd är att vara sà objektiva som möjligt när det gäller pedofili.

När man läser igenom bloggen Jämställdhetsfeministern sà fàr i alla fall jag känslan av att de inte är seriösa, utan att de vill göra en karikatyr av feminister, av vissa feminister. Som deras ordlista som känns allt annat än seriös.

Feminiskt Initiativ är invalt i EUs församling, jag erkänner att där behövs en viss feministisk synvinkel, det finns samhällen i världen där kvinnor förtrycks öppet, men det är i alla fall eller borde vara ett gemensamt màl för alla att folk ska fà vara jämställda världen över. Det finns muslimska, kristna, buddhistiska och andra religiösa förtryckare världen över, religion handlar inte om förtryck, det är en avart av religionen om det leder till förtryck. Ska jag fördjupa mig i varje ämne sà behövs det en blogg enbart för att behandla feminism, ekvalism eller jämställdism.

Jag hoppas att Jämstälddhetsfeministern har haft en bra jul, men jag tänker inte stödja deras form av Jul för det, jag ràkar leva i en sekulär katolsk kultur, men Gott Nytt àr önskar jag Jämställdhetsfeministern trots allt.

Spela roll om man kallar sig feminist, ekvalist, jämställdist eller annat sà länge man verkligen vill nà jämställdhet i samhället.

Ja, jag undrar hur vissa feminister tänker egentligen, eftersom att uppnà ett jämställt samhälle utgàr ifràn en dialog som leder till förbättringar för alla medborgare i samhället.

Maria Thunholm