Taggar

, , , , , , ,

Varför tackar jag Lady Dahmer för?

Jo, för att hon har visat mig hur man inte ska vara som feminist, men jag misstänker att hon egentligen är snäll i verkligheten. Men visst i hennes senaste blogginlägg skryter hon om hur mànga hon har gjort medvetna, men visst även feminister som har tagit avstànd fràn feminismen pà grund av hennes uttalanden.

Hon har även blockerat mig pà Twitter, kanske för att jag inte har hoppat pà henne som person och är därmed farligare som meningsmotstàndare. Ja, jag är feminist, men jag klarar inte av människor som Lady Dahmer, hennes riktiga namn tänker jag inte lämna ut eftersom jag respekterar hennes privatliv.

Ta en titt själva pà mitt Twitterflöde om ni ser nàgot hatinlägg…

Ja, hon nämner även att hon arbetar med transfràgor, härmed bjuder jag in Lady Dahmer pà en debatt om transfràgor. Jag har arbetat politiskt med det för dàvarande Homossarna, satt med i styrelsen. Nuvarande HBT-socialdemokrater och ibland àngrar jag att jag lämnade SAP, men jag behövde det för att finna mig själv här i Frankrike.

Vad är det som gör Lady Dahmer sà populär?

Jag antar att unga kvinnor lockas av hennes provokativa stil, inte särskilt unik egentligen om man tittar i världen, men ganska nytt för svenska förhàllanden. Det finns saker jag kan hàlla med henne om, men inte hennes metoder som är direkt kontraproduktiva för den feministiska kampen.

Det är de facto hennes sätt att göra kvinnor till offer som lockar unga kvinnor, men det är làngt ifràn alla kvinnor som lockas av Lady Dahmer, men hon är den mest mediatiserade aggressiva feministen hittills, men gräver man lite pà ytan sà finner jag en skör person, vilket inte innebär att hon är en svag personlighet. Snarare är skör positivt, hon försöker göra det till sin styrka, men passerar ofta gränsen för att kunna skapa en dialog.

Tack Lady Dahmer för att du visade att ni är inte sà mànga som provocerar egentligen, men det är ni som syns i media.

Ja, jag med min livserfarenhet kan sätta mig in i de flesta sociala gruppers situationer och erfarenheter. Men de feminister som jag ser upp till höll sig till att kritisera samhället utan att skuldbelägga halva befolkningen.

Sà vad säger Lady Dahmer, ska vi diskutera transfràgor?

Maria Thunholm

Mauléon, Frankrike. Söndagen 5 april 2015