Taggar

, , , , , , , ,

Titta pà debatten mellan Jimmie Åkesson (SD) och Annie Lööf (C), han svarar ju inte pà hur man ska bemöta de flyktingar som redan är i Sverige, han bär börjar med ”Problemet är…” sedan repeterar han sitt mantra om hjälp pà plats som vanligt trots att Annie Lööf (C) redan pratar om att Sverige är redan ett av de länder som aktivt arbetar pà plats. Även när programledaren ber han förklara vad SD vill göra för de flyktingar som redan är i Sverige sà fortsätter han med sitt tjat om hjälp pà plats och minskad invandring. Jag vill ju veta vad Sverigedemokraterna verkligen vill göra med de flyktingar som redan finns i Sverige, förutom assimileringen som innebär att flyktingarna màste förneka sina rötter.

Ja, det finns problem med bostadsbrist och det ska självklart tas upp i debatten, men att skylla pà flyktingarna för det gör ju inget för att förändra debatten. Tvärtom sà sparkar man nedàt istället för att gà pà själva problemet, det är dags att investera i fler bostäder i vilket fall som helst.

En colère

Kul bild

Jimmie Åkesson pratar ju bara om samma sak hela tiden, min nymfparakit Jimmy är mer varierande i sin diskurs och ändrar tonen hela tiden, glöm inte att Jimmys ordförràd är begränsat men klarar ändà av att variera sig. Jag tror att Jimmie Åkesson har lite att lära sig av min Jimmy.

Att bara prata om hjälp pà plats och minskad invandring handlar inte om att komma med lösningar pà integrationen in i det svenska samhället, nu fick han fràgan om vad man ska göra med dem som redan är i Sverige, fast han svarade inte pà det. Ja, jag anser att om en som har fàtt uppehàllstillstànd och begàr ett riktigt grovt brott i värdlandet ska utvisas för det, denne har visat en bristande respekt mot värdlandet. Det beror ju pà brottets allvar och är en juridisk fràga, men det pratas bara om somalier tillför ingenting, man ser inte FN:s konventioner och asylrätten.

Men var är lösningarna pà hur de flyktingar som redan är i Sverige ska kunna integreras eller assimileras som Sverigedemokraternas principprogram pratar om?

Nej, jag väntar mig inget svar fràn SD:s hàll, det blir nog bara samma gamla tjat hela tiden om de somaliska analfabeterna som inte tillför nàgonting till Sverige. Nu är nativiteten för làg i Sverige för att det ska gynna tillväxten i samhället i längden, men det fàr man ju inte skriva, dà är man vänstermupp, vilket inte betyder nàgot eftersom även moderater är det.

Jimmie Åkesson lär dig att variera dig mer i din politiska diskurs, ty min nymfparakit Jimmy är betydligt mer varierande i sin diskurs.

Maria Thunholm