Taggar

, , , , , , , , ,

Motnätmobbing

Mot nätmobbing är en ny sida jag har skapat för att lyfta fram problemen med nätmobbingen, det är ej en sida för uthängningar av personer, enbart lyfta fram de problem som uppstår när folk mobbas på Internet, framförallt Facebook och andra sociala medier i dagens läge.

Det är ju så att jag själv har råkat ut för nätmobbingen av personer med svaga karaktärer, jag anser att de är karaktärssvaga individer , ty att lägga skulden på andra tyder på ens egen osäkerhet och svaghet. Men alla klarar inte av att gå vidare när de blir offer nätmobbare.

Motnätmobbing2

Ja, är du en av nätmobbarna så kan du vara en av dem som driver folk till självmord, det är fakta och det vet du. Folk såras av trakasserier på nätet, en hel del som saknar ett starkt socialt nät kan bli djupt deprimerade och en del av dem är självmordsbenägna.

Så jag hoppas att din inre röst pratar och att du lyssnar på den, ty det är ditt samvetes kval du kommer att få lida av om du inte lyssnar på den i tid.

Motnätmobbing3

Jag är en av dem som ler fast jag gråter inombords, den som blir deprimerad och faller, men till skillnad mot vissa som inte orkar resa sig igen så reser jag mig upp. Jag gråter och tappar orken, men jag gör det som många inte orkar göra, jag låter mig inte besegras av mobbarna, vilket jag tror att de flesta mobbingoffer gör, men ett fåtal orkar inte kämpa och det är framförallt för dessa som jag skapade Mot nätmobbing, ty det är inte okej att trakassera människor så att de tappar all ork till att leva sina liv.

Ja, Facebook kanske verkar vara en trygg plats för nätmobbare, men så anonyma är de inte som de verkar tro.

Ni är välkomna att dela med et av era erfarenheter pà Mot nätmobbing.

Maria Thunholm