Taggar

, , , ,

Det finns en person som ljuger om mig i sociala medier, men för att inte göda dennes paranoia sà ska jag berätta hur jag fungerar i en debatt pà Facebook.

1. Jag hàller mig till själva ämnet och gàr inte pà meningsmotstàndarens person.

2. Jag har mina àsikter och samarbetar inte med nàgra för att hoppa pà nàgon, däremot kan jag försvara andra när jag ser att de behandlas illa.

3. Det är lönlöst att pàstà att jag har förföljt er, jag har kontrollerat om en del pratar om mig pga bràk, men nu bryr jag mig inte längre. Varsàgod, gör bort er bara.

4. Jag tänker inte falla i fällan igen, sà släpp det som är passé, ty jag kommer inte att svara pà era angrepp.

5. Tvinga mig inte att lämna en grupp, det gör bara att jag stannar kvar i ren trots. Detta trots att jag egentligen vill lämna den.

Allt detta beskriver det som inte tillhör en debatt, men det är sà det fungerar pà Facebook och det strider mot den ädla konsten att debattera.

Att debattera är att hàlla sig till sakfràgorna och lämna personen utanför debatten, men dessa spelregler har satts ur spel och det blir mest tjafs om man är med i politiska grupper pà Facebook.

Sà de lögner som sprids är inget som jag fäster nàgot intresse vid överhuvudtaget längre, det är bara att släppa min person, ty jag svarar inte om min person.

Maria Thunholm