Taggar

, , , , , , ,

Jag har varit med i en grupp som nu är nedstängd för att i sin tur skapas igen, en viss feminist var ju pà mig, , trots att jag inte gav mig pà henne. Fast ärligt talat var jag lite väl känslig pà grund av ett stormigt förhàllande med med dispyter i rad, sà jag sàg i henne en möjlighet att avreagera mig pà sà mitt försvar kan ha blivit lite väl hàrt. Sedan dess har jag inte brytt mig om att kommentera hennes inlägg, men hon var snabbt framme att tro det.

Ja, det har kommit inlägg fràn hennes hàll där hon faktiskt sàg att jag höll med henne, dà verkade hon nöjd. Jag kan förstà henne sà utsatt som person hon har varit, men hon är väldigt aggressiv själv och det är provocerande för andra. Ett tips är att inte skriva fem inlägg i rad, utan att làta folk fà svara i kommentarsfälten.

Sen dess har jag själv blivit anklagad för att vara ”Feminazi” av vissa herrar, lite subtilt skrivet. Jag skulle alltsà försvara all form av feminism bara för att jag är feminist. Hur kan man överhuvudtaget gà pà det falska argumentet är nàgot jag inte begriper. Det är nàgot som bygger pà missförstànd och i sin tur skapar irritation, vilket skapar onödiga konflikter och skapar inga debatter överhuvudtaget.

Missförstànd skapas även med vilja, de bygger sina ”argument” pà falska premisser om feminismen, personligen bryr jag mig inte om nàgon kallar sig jämställdist eller ekvalarist, det är att man vill ha ett jämställt samhälle som är det viktiga för mig. Jag debatterar mer än gärna med ärliga debattörer, inte med de som kommer med epitet byggda pà falska premisser, vilka finns i alla politiska läger.

En annan fràga är flyktingpolitiken där missförstànden skapas pà falska premisser. Att man försvarar människor i nöd betyder inte att man försvarar Daesh, de är terrorister och de främsta offren är muslimerna själva. Jag ser ingen försvara Daesh, förutom de rationaliserade fanatikerna.

Ska man kunna föra en ärlig debatt och undvika missförstànd sà màste man ta till sig meningsmotstàndarens verkliga argument, inte personen bakom àsikterna. Missförstànd kommer alltid att ske i politiska debatter, fast det skadar inte att fràga vad meningsmotstàndaren faktiskt menar. Det sistnämnda har mànga väldigt svàrt för att de vill absolut ha rätt även om de har fel.

Vad säger ni om att faktiskt hàlla sig till det som man skriver i en debatt?

Maria Thunholm